BMW R-61
technický list


VÝROBCE: Bayerische Motoren werke AG, München/ Werke Berlin, Eisenach
PRODUKCE: 1938-1941 , Celkem 3.747 kusů.
Cena v roce 1939 – 1.420 RM ( solo provedení)
Motor : vzduchem chlazený čtyřtaktní Otto-boxermotor s ventilovým uspořádáním SV.
Zdvihový objem: 598cm3
Výkon : 18ks/4800ot/min
Vrtání: 70mm
Zdvih: 78mm
Spotřeba: 3,5 litrů / 100km (solo) se sidecarem 5,5 l/100km.
Spotřeba motorového oleje: 0,1 litru / 100km.
Akční rádius 300km(solo), 250km (sidecar)
Max. rychlost: 115km/hod.(solo), 100km/hod. (side)
Objem palivové nádrže: 14 litrů, rezerva: 2 litry.
Podvozek: přední odpružení, pomocí teleskopické vidlice, zadní kolo odpruženo pomocí vinutých pružin v tlumiči.
Délka: 2.130mm
Výška: 960mm
Šíře: 815mm
Rozvor kol : 1.400mm
Váha: 184kg/394kg
Karburátor 2x Amal M/76/426S
Sání: otevřené
Zapalování: bateriové, rozdělovač Bosch
Elektro : Dynamo Bosch RD 50/6 2.800 RS 17, 6 - Voltů, motocykl je závislý na stavu kapacity baterie.
Převodovka: duální 4-rychlostní ovládaná rukou na pravé straně nádrže nebo levou nohou.
Spojka : Dvoulamelová suchá.
Převod: pomocí kardanu.
Kolo, pneumatika 3,5 x19
Tlak pneu: přední kolo 1,5 atu zadní kolo 2,3 atu, side 2,4 atu
Sidecar : civilní sportovní model firmy Steib model 28 (nazývaný pro svůj tvar "Zepelin").
Výrobce: Steib
Tento konkrétní motocykl byl vyroben v roce 1939!
Zajímavost: Model R-61 a jeho silnější verze R-71 lišící se pouze objemem motoru a tvarem hlav se staly základem pro sériovou výrobu ruského motocyklu M-72. Ten se však od svého vzoru designově značně liší, v přímém protikladu s často uváděnými údaji. Veškerá plechařina je jiného tvaru, elektroinstalace, diferenciál i samotný převod, rám motocyklu atd…
Kamufláž a taktické značení: Tmavě šedá barva( panzer grau), předpisem pro techniku Heer německých ozbrojených pozemních sil. Tento odstín byl z výroby používán do jara roku 1943.
Příslušnost: Tento motocykl byl "rekvírován" pro potřeby WH. Nebyl tedy vyroben pro potřeby armády a sloužil původně v civilním sektoru. Má tedy civilní SPZ s mnichovskou registrací. Následně byl přestříkán barvou určenou pro pozemní vojsko. V těchto případech se velice často používalo dodatečné značení pro znázornění, že stroj patří WH. Zde toto znázorňují bílá písmena WH na předním blatníku.
Stroj jsem renovoval, ale není v mém vlastnictví, zveřejněno se souhlasem majitele.