BMW R-61

technický list

VÝROBCE: Bayerische Motoren werke AG, München/ Werke Berlin, Eisenach

PRODUKCE: 1938-1941 , Celkem 3.747 kusů.

Cena v roce 1939 – 1.420 RM ( solo provedení)

Motor : vzduchem chlazený čtyřtaktní Otto-boxermotor s ventilovým uspořádáním SV.

Zdvihový objem: 598cm3

Výkon : 18ks/4800ot/min

Vrtání: 70mm

Zdvih: 78mm

Spotřeba: 3,5 litrů / 100km (solo) se sidecarem 5,5 l/100km.

Spotřeba motorového oleje: 0,1 litru / 100km.

Akční rádius 300km(solo), 250km (sidecar)

Max. rychlost: 115km/hod.(solo), 100km/hod. (side)

Objem palivové nádrže: 14 litrů, rezerva: 2 litry.

Podvozek: přední odpružení, pomocí teleskopické vidlice, zadní kolo odpruženo pomocí vinutých pružin v tlumiči.

Délka: 2.130mm

Výška: 960mm

Šíře: 815mm

Rozvor kol : 1.400mm

Váha: 184kg/394kg

Karburátor 2x Amal M/76/426S

Sání: otevřené

Zapalování: bateriové, rozdělovač Bosch

Elektro : Dynamo Bosch RD 50/6 2.800 RS 17, 6 - Voltů, motocykl je závislý na stavu kapacity baterie.

Převodovka: duální 4-rychlostní ovládaná rukou na pravé straně nádrže nebo levou nohou.

Spojka : Dvoulamelová suchá.

Převod: pomocí kardanu.

Kolo, pneumatika 3,5 x19

Tlak pneu: přední kolo 1,5 atu zadní kolo 2,3 atu, side 2,4 atu

Sidecar : civilní sportovní model firmy Steib model 28 (nazývaný pro svůj tvar "Zepelin").

Výrobce: Steib

Tento konkrétní motocykl byl vyroben v roce 1939!

Zajímavost: Model R-61 a jeho silnější verze R-71 lišící se pouze objemem motoru a tvarem hlav se staly základem pro sériovou výrobu ruského motocyklu M-72. Ten se však od svého vzoru designově značně liší, v přímém protikladu s často uváděnými údaji. Veškerá plechařina je jiného tvaru, elektroinstalace, diferenciál i samotný převod, rám motocyklu atd…

Kamufláž a taktické značení: Tmavě šedá barva( panzer grau), předpisem pro techniku Heer německých ozbrojených pozemních sil. Tento odstín byl z výroby používán do jara roku 1943.

Příslušnost: Tento motocykl byl "rekvírován" pro potřeby WH. Nebyl tedy vyroben pro potřeby armády a sloužil původně v civilním sektoru. Má tedy civilní SPZ s mnichovskou registrací. Následně byl přestříkán barvou určenou pro pozemní vojsko. V těchto případech se velice často používalo dodatečné značení pro znázornění, že stroj patří WH. Zde toto znázorňují bílá písmena WH na předním blatníku.

Stroj jsem renovoval, ale není v mém vlastnictví, zveřejněno se souhlasem majitele.

Všechna práva vyhrazena | Moto Eso 2023
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma!