Matchless G3L
technický list

VÝROBCE: Matchless ltd.
PRODUKCE: v letech 1939 – 1945 bylo celkově vyrobeno 80.000 kusů. (všech verzí)
Motor : Vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec, ventilové uspořádání OHV.
Zdvihový objem: 348cm3
Výkon : 16 ks / 5.200 ot/min.
Vrtání: 69 mm
Zdvih: 93 mm
Spotřeba: 5,5 litry / 100km (solo)
Spotřeba motorového oleje: 0,1 litru / 100km.
Akční rádius 300km (solo)
Cestovní rychlost:70 km/hod (solo)
Max. rychlost: 110 km/hod.(solo)
Objem palivové nádrže: celkem 13,6 litru
Objem olejové nádrže: 2,3 litru
vzduchový filtr: otevřené sání typ Amal
Podvozek: přední odpružení - pomocí vidlice typu teledraulic (první britská konstrukce 1941 používající teleskop), zadní kolo uloženo napevno. Sedadlo řidiče odpruženo pomocí vinutých pružin pod sedlem připevněných k rámu motocyklu.
Délka: 2159 mm
Výška: 1050 mm
Šíře: 749 mm (řidítka)
Váha: 165 kg
Rozvor kol : 1372 mm
Karburátor: Amal 275 F 1/J
Dynamo: Lucas E 3 AR, 40W, 6V
Zapalování: Magneto Lucas N 1,
Regulátor: MCR 1, 6V
Převodovka: 4-rychlostní, typ Burmann 8CPBL s nožním řazením (na pravé straně).
Spojka : 3 lamelová v olejové lázni
Převod: řetězem
Brzdy: mechanické čelisťové (přední, zadní kolo)
Kolo: Pneumatika 3,25 – 3,5 x 19,
Tlak pneu: přední kolo 16 TP, zadní kolo 21 TP / (PSI)
Tento konkrétní motocykl byl vyroben v říjnu 1943.
Zajímavost: Tento model byl prvním spojeneckým motocyklem který používal hydraulické odpružení přední vidlice(1941)
Kamufláž a taktické značení: Příslušnost – průzkum brigády britské armády
Barva: S.C.C. No.2 pro britská vozidla v evropě 1941-45.
Stroj není v mém vlastnictví, zveřejněno se souhlasem majitele.