NSU 251 0S WH
technický list



VÝROBCE: NSU Werke Aktien gesellschase Neckarsulm(Württ.)
PRODUKCE: 1942, Celkem ? Kusů. (nelze zjistit!)
Motor: Vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec s ventilovým uspořádáním OHV.
Zdvihový objem: 241cm3
Výkon: 10 ks 4650/ot/min Max. : 11,5 ks 5300/ot./min.
Vrtání: 64 mm
Zdvih: 75 mm
Spotřeba: 3,5 litry / 100km (solo)
Spotřeba motorového oleje: 0,1 litru / 100km.
Akční rádius: 370 km (solo)
Cestovní rychlost: 60 km/hod (solo)
Max. rychlost: 90 km/hod (solo)
Objem palivové nádrže: 11 litrů, rezerva: 1 litr.
Podvozek: přední odpružení, pomocí paralelogramové vidlice zadní kolo uloženo napevno. Sedadlo řidiče odpruženo pomocí vinuté pružiny v konstrukci sedla.
Délka: 2040mm
Výška: 940mm
Šíře: 780 mm
Váha: 150/290kg
Rozvor kol: 1340 mm Karburátor 1x Amal M76/
Zapalování: bateriové, motocykl je tedy závislý na stavu kapacity baterie!
Elektro: Dynamo Bosch typ RD 1 / 45Watt – 6 Voltů
Převodovka: 4-rychlostní, ovládaná pravou nohou!
Spojka: 5-ti lamelová v olejové lázni
Převod: pomocí řetězu
Kolo, Pneumatika 3,00 x19
Tlak pneu: přední kolo 1,25 atu, zadní kolo 2.00 atu
Tento konkrétní motocykl byl vyroben v roce 1942!
Zajímavost: Motocykl má obrácený gard nožního řazení, nožní brzdy a start páky. Startovací páka je umístěna na pravé straně, řazení rovněž, naproti tomu nožní brzda je netypicky nalevo. Tato varianta je vojenská verze, která se značně odlišuje od původního civilního provedení. Není bohužel známa velikost produkce této varianty, jisté je však že jich nebylo vyrobeno mnoho. Mezi hlavní odlišnosti patří fakt, že karter motoru, převodovky a kryt primáru byl vyroben z ocelolitiny, protože v té době už byl hliník "strategickým" materiálem a bylo nutné s ním šetřit ve prospěch leteckého průmyslu.
Dalšími viditelnými odlištnostmi je jiná modernější konstrukce sedla, jiné provedení výfuku, ochranný kryt motoru, plechové armádní bedny, je zde větší rozeta a tudíž pomalý převod…
Kamufláž a taktické značení: Motocykl je zbarven ne příliš známým odstínem žluté barvy, je to tzv. přechodový model. Později byl standardně zaveden standardní odstín tzv. "opálené" žluté. Mohl se však vyskytovat i v barvě "panzer grau"
Renovace trvala 4 měsíce (cca300hodin)!
Stroj jsem renovoval, ale již není v mém vlastnictví, zveřejněno se souhlasem majitele.