NSU 251 0S WH

technický list

VÝROBCE: NSU Werke Aktien gesellschase Neckarsulm(Württ.)

PRODUKCE: 1942, Celkem ? Kusů. (nelze zjistit!)

Motor: Vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec s ventilovým uspořádáním OHV.

Zdvihový objem: 241cm3

Výkon: 10 ks 4650/ot/min Max. : 11,5 ks 5300/ot./min.

Vrtání: 64 mm

Zdvih: 75 mm

Spotřeba: 3,5 litry / 100km (solo)

Spotřeba motorového oleje: 0,1 litru / 100km.

Akční rádius: 370 km (solo)

Cestovní rychlost: 60 km/hod (solo)

Max. rychlost: 90 km/hod (solo)

Objem palivové nádrže: 11 litrů, rezerva: 1 litr.

Podvozek: přední odpružení, pomocí paralelogramové vidlice zadní kolo uloženo napevno. Sedadlo řidiče odpruženo pomocí vinuté pružiny v konstrukci sedla.

Délka: 2040mm

Výška: 940mm

Šíře: 780 mm

Váha: 150/290kg

Rozvor kol: 1340 mm Karburátor 1x Amal M76/

Zapalování: bateriové, motocykl je tedy závislý na stavu kapacity baterie!

Elektro: Dynamo Bosch typ RD 1 / 45Watt – 6 Voltů

Převodovka: 4-rychlostní, ovládaná pravou nohou!

Spojka: 5-ti lamelová v olejové lázni

Převod: pomocí řetězu

Kolo, Pneumatika 3,00 x19

Tlak pneu: přední kolo 1,25 atu, zadní kolo 2.00 atu

Tento konkrétní motocykl byl vyroben v roce 1942!

Zajímavost: Motocykl má obrácený gard nožního řazení, nožní brzdy a start páky. Startovací páka je umístěna na pravé straně, řazení rovněž, naproti tomu nožní brzda je netypicky nalevo. Tato varianta je vojenská verze, která se značně odlišuje od původního civilního provedení. Není bohužel známa velikost produkce této varianty, jisté je však že jich nebylo vyrobeno mnoho. Mezi hlavní odlišnosti patří fakt, že karter motoru, převodovky a kryt primáru byl vyroben z ocelolitiny, protože v té době už byl hliník "strategickým" materiálem a bylo nutné s ním šetřit ve prospěch leteckého průmyslu.

Dalšími viditelnými odlištnostmi je jiná modernější konstrukce sedla, jiné provedení výfuku, ochranný kryt motoru, plechové armádní bedny, je zde větší rozeta a tudíž pomalý převod…

Kamufláž a taktické značení: Motocykl je zbarven ne příliš známým odstínem žluté barvy, je to tzv. přechodový model. Později byl standardně zaveden standardní odstín tzv. "opálené" žluté. Mohl se však vyskytovat i v barvě "panzer grau"

Renovace trvala 4 měsíce (cca300hodin)!

Stroj jsem renovoval, ale již není v mém vlastnictví, zveřejněno se souhlasem majitele.

Všechna práva vyhrazena | Moto Eso 2023
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma!